bloglovin masai -

Gymnasiet, något att ta upp tidigt!

Gott nytt år! Happy new year! Bonne année! Jag är kanske lite sen med mina ny års hälsningar. Jag är även väldigt sen med den  här uppdateringen. Jag ber så mycket om ursäkt för det och hoppas att det kan höra till det förflutna, för jag är tillbaks för att stanna.
I morgon börjar den sista terminen av åttan, den sista terminen som man kan ta någorlunda lugnt på. Ni förstår, jag är en sådan person som stressar upp mig över allting. Jag har den där tvångs känslan att jag måste planera allting långt innan man egentligen ska börja. Födelsedags fester planerar jag ett halv år innan min födelse dag och jag brukar alltid titta på vad jag ska göra nästa sommar när den tar slut. Eftersom att gymnasiet!!! är en så stor grej och som kommer att bestämma så mycket om mig och mitt liv har jag därför planerat det sedan jag visste om att det fanns.
Jag har haft många planer igenom mitt liv. Först skulle jag utbilda mig till Jurist, sedan till designer etc. Jag vill så mycket helt enkelt. I vilket fall som helst så hade jag kommit fram till det jag ville göra. Jag skulle utbilda mig till marinbiolog (det vill jag fortfarande) och ta någon estetisk kurs på fritiden, men när jag äntligen bestämt mig så ändrar man på systemet. Det finns nästan dubbelt så många linjer och skolor som när jag bestämde det där och nu känns det som om jag kvävs.
Det är fel utav mig att bry mig om det här redan nu, det vet jag! Men jag kan inte hjälpa det! Det är sådan jag är. Om det finns någon där ute som har ett tips och som redan gått igenom det här, lämna gärna kommentarer där nere!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0