bloglovin masai -

Konstiga blickar

Idag så var jag och min syster Emma plus en kompis iväg för att se på bio. Vi var alla sugna på Shrek 3 då vi är lite barnsliga ibland och p.g.a att den är riktigt bra gjord.
I vilket fall som helst så kom den första "konstiga" blicken då min härliga tvilling hoppade ur bilen - pappa var vänlig nog att köra in oss - och en tjej i vår ålder såg hennes rosa, skotskrutiga, SNYGGA , byxor. Och jag blev så förbannad. Bara för att hon klädde sig annorlunda så undvek folk henne på gatan. Det känns extremt fördomsfullt då de aldrig mött henne förr eller vet att hon är en av de gulligaste personerna på denna jord!
Sedan var det alla blickar vi alla fick då vi skulle se på Shrek, en toppen film BTW. Har inte vi rätten till att se på de filmer vi vill se och ha på oss det vi vill ha på oss. Har samhället blivit så fördomsfullt?
Är det sant att allt handlar om utseendet och hur man handlar? Är det sant att människan är så ytlig?
Kram J!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0