bloglovin masai -

Skriv kurs med Cannie Möller och härlig syster style!

Idag bar det iväg för att på stadsbiblioteket gå på en skrivkurs med självaste Cannie Möllers, svergies motsvarighet till Meg Cabbot. Hon påminde mig lite väl mycket om min svenska lärare till en början, och hon kan ibland vara rätt irriterande, men Cannie var vänlig och tjatade ivarje fall inte om gramatik.
Det hela började med vad som byggde en berättelse och att vi skulle visualisera människor, miljöer etc. Det kändes riktigt roligt och bra då mina bordsgrannar var välldigt härliga människor!
En övning jag njöt av välldigt mycket var  när vi skulle skriva ur våra skors perspektiv! Här kommer ett litet stycke!
"När vi var små nitar och läderbitar
hade vi en dröm om att bli Louis Vouitons
nya signatur skor och spattsera nedför
världens alla catwalks..."
Själv tyckte jag att det var lite komiskt!
Vi fick också en skriv uppgift med oss hem, vi skulle skriva en kort berättelse med titeln "Mitt möte med en Ängel". Jag har tänkt mig något i stil med att en flicka vill ta självmord och en ängel sänds ned från himeln för att övertyga henne om det motsatta.
Så också Emma var med och an någon anledning älskade jag hennes outfit idag, hon ser sådär sötsur ut och hon har matchat de nya shortsen från monki riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0